Saturday, January 31, 2009

In Xi'an (Nederlands versie)

We zijn in Xi'an, Kylee's geboorteplaats en de eerste hoofdstad van China. Rond 100BC het was the grootste stad in de wereld. Xi'an is rijk aan history en culture. Wij hopen ook wat van deze cultuur en history te kunnen zien.

Ons hotel is in de binnen-stad van Xi'an op 5 minuten loop afstand van Civil Afairs office waar we Kylee vandaag voor het eerst zullen ontmoeten.

Vandaag hebben we de Wild Goose Pagoda (Wild Gans Pagode). De history van deze pagode is interresant; het was gebouwd op verzoek van een budist monnik welke 15 jaar door India reisde en verzamelde verschillende budistische boeken (652 AD). De pagode was bedoeld as bibliotheek voor al de boeken.
De monnik schreef zijn memoires van zijn reis door India, deze memoires was de basis van een beroemd boek Journey to the West (Reis naar het westen), geschreven in de 16de eeuw. Ook wel bekend als de Monkey King.

Het eten in Xi'an en omstreken is voornamelijk Bami en Dumplings, en zijn dus met onze reisbeleidster naar een lokaal restaurant geweest. Het was heerlijk. De lucht in Xi'an is heel erg vervuild (zoals je kunt zien op de foto's). Desalnietemin is het een mooie stad en hopen nog meer van de stad te zien.

Groetjes
De Geveke's.

No comments:

Post a Comment