Saturday, February 7, 2009

Guangzhou (Nederlandse versie)

Gisteren avond zijn we gearriveerd in Guangzhou, onze laatste halte in China. Mia en Kylee vielen beide in slaap kort na de start en werden wakker na de landing. Het weer in Guangzhou is warm (22 Graden). Iedereen is blij dat de winter jassen in de kast kunnen blijven. De Mattel speelkamer in het hotel en de speeltuin op loopafstand zijn is ook een zegge. De kids zijn niet gebonden aan de hotel kamer.

Vanmorgen hebben we een pasfoto gemaakt voor Kylee's pasport en tevens hadden we een medisch keuring. Als verwacht veel gehuil en geschreeuw. Ondanks dat onze begeleidster Kylee vertelde dat er geen spuitjes worden gegeven. Elke keuring, vier in totaal, het schreeuwen werd luider.

We hadden lunch by Lucy's (voor degene die hier zijn geweest) en we hebben ontdekt dat Kylee van patat en ketchup houdt. Ze is een expert in het dippen van patat in de ketchup, ze controleerd de hoeveelheid ketchup aan het einde voordat ze het eet.
Ook at ze een halve kaas/tosti, we zijn er niet zeker van of ze het echt lekker vond.

Dinsdag wordt ze "in gezworen" en dan woensdag heel vroeg terug naar huis. Mia mist al haar vriendjes/vriendinnetjes en school. Ik denk dat als ze vandaag naar huis kan, ze op de eerst volgende vlucht zit :). Tot nu toe gedraagt ze zich uitstekend en zijn we ook heel trots op haar. We denken dat ze de rol van grote zus (Jie Jie) leuk begint te vinden.

Kylee heeft haarspeldjes in haar haar ontdekte, maar heeft de voorkeur aan een blauw lieveheersbeestje ongeacht of het bij haar kleren past. Ook vindt ze haar nieuwe schoenen prachtig, welke we in Xi'an hebben gekocht. Ze weigerd andere schoenen aan te trekken of te passen. Aankleden gebeurt ook nog steeds op de traditionele chinese manier, drie lagen kleren ongeachte de temperatuur in Guangzhou. Hopelijk veranderd dat voordat het Juli is in Atlanta.

Groetjes
Ana/Edwin

No comments:

Post a Comment